Ostatnie miesiące trudnej sytuacji na świecie przyniosły ogromne zmiany, które wpłynęły niemalże na wszystkie dziedziny życia, nie tylko społecznego, ale też działania firm – począwszy od małych, a kończąc na ogólnoświatowych korporacjach. Zarówno ludzie, jak i firmy, potrzebują na co dzień usług, z których korzystali dotychczas stacjonarnie. Zalicza się do nich pomoc prawną, która obecnie może być świadczona w pełni zdalnie.

Zdalna pomoc prawna – na czym polega?

Pomoc prawna, która odbywa się za pośrednictwem Internetu bądź telefonu nie różni się niemalże niczym w stosunku do tradycyjnej pomocy prawnej. Polega ona na umówieniu wizyty przez użytkownika przez dedykowany portal, opłaceniu usługi oraz oczekiwaniu na połączenie z konsultantem w wybranym terminie. Podczas połączenia telefonicznego lub za pośrednictwem komunikatora internetowego, prawnik może poruszyć wszystkie tematy związane z interwencją prawną. Często konsultant może wymagać przesłania dokumentów w formie elektronicznej, a więc należy przygotować się na tego typu ewentualność i wykonać skany ważnych dla sprawy dokumentów, tak aby zaoszczędzić czas podczas rozmowy.

Zdalna pomoc prawna – wady i zalety

Oczywiście każde rozwiązanie posiada swoje zalety, jak i wady. Zdalna pomoc prawna pomimo szybkiego rozwoju oraz udoskonalania tego typu usługi, posiada szereg „za” i „przeciw”. Do głównych zalet należy zaliczyć na pewno: szybkość połączenia oraz umówienia spotkania, łatwość konsultacji, możliwość poruszenia takich samych tematów jak w przypadku konsultacji stacjonarnej, mniejsze koszty spowodowane brakiem dojazdów do kancelarii. Odnosząc się do wad, należy wymienić przede wszystkim: większe ryzyko oszustwa ze względu na połączenia online, ryzyko mniejszego zaangażowania prawnika w stosunku do sprawy, strach starszych ludzi przed korzystaniem z tego typu rozwiązań. Jak widać
w powyższych przykładach, zdalna pomoc prawna nie jest rozwiązaniem idealnym, jednak jest wciąż udoskonalana, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz jakości wykonywanych usług.

pomoc prawna tarcza antykryzysowa

Chcesz uzyskać pomoc prawną dot. Tarczy Antykryzysowej? Skorzystaj z usług Kancelarii, która oferuje obsługę zdalną.

Różnice pomiędzy zdalną pomocą prawną a stacjonarną pracą kancelarii

Zdalna pomoc prawna to niemal to samo co jej stacjonarny odpowiednik. Różni się tylko forma świadczenia usług – oznacza to, że prawnicy
i pracownicy kancelarii nie mają styczności z klientami ze względu na połączenia online bądź telefoniczne. Może okazać się to trudne dla osób, które wolą rozmowę w cztery oczy, jednak w obecnych czasach, kiedy obowiązuje nas kwarantanna, jest to niezbędne rozwiązanie.

Czy warto wybrać konsultacje prawne online? Tarcza antykryzysowa

Zdecydowanie warto korzystać z konsultacji prawnych zdalnie – za pośrednictwem Internetu bądź telefonu, ponieważ obecnie jest to najbezpieczniejsza forma spotkań z prawnikami. Często może okazać się, że pomoc prawna świadczona zdalnie jest o wiele wygodniejsza i szybsza aniżeli tradycyjna wizyta w biurze kancelarii. Warto wiedzieć, że większość spraw można załatwić z prawnikiem przez telefon bądź mailowo. Nawet w przypadku przymusu wykonania podpisu można posłużyć się nowoczesnym podpisem elektronicznym lub po prostu skanem podpisanego dokumentu, który jest równie ważny jak oryginał. Obecnie warto wybierać rozwiązania oparte na usługach zdalnych, ponieważ pozwala to zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze. Po wdrożeniu przez rząd Tarczy Antykryzysowej, przedsiębiorcy mają wiele wątpliwości – pomoc prawna online to sposób na ich rozwianie, adwokaci doradzą jak skorzystać z nowych ustaw, aby odratować firmę.